De eerste dag - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Yesson & Eline Blik & Bos - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Yesson & Eline Blik & Bos - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Yesson Blik

Blijf op de hoogte en volg Yesson & Eline

20 Juli 2016 | Colombia, Bogota

Dinsdag 19 juli, 21:00 plaatselijke tijd.

Na een reis van totaal 17 uur zijn we vanmiddag eindelijk aangekomen in ons hotel. We zijn meteen door gegaan naar onze kamers om te kijken of alles een beetje fatsoenlijk was. Eline en mama zijn achtergebleven in het hotel en zijn alvast gaan douche en opfrissen.

Papa en ik zijn op zoek gegaan naar een pinautomaat. De medewerkster van de bibliotheek die aan het hotel vast zit heeft ons de juiste weg gewezen.
Ik moest ook voor Eline even geld ophalen. Het pin automaat was gelukkig dicht bij en makkelijk te vinden. Het voelt wel gek om ineens 600.000 Colombiaanse peso's opzak te hebben. Als je het omrekent is het 185 euro.

Na het pinnen zijn we opzoek gegaan naar een restaurant dicht bij het hotel. Ook hierbij kregen we hulp van de medewerkster van de bibliotheek. Het restaurant was moeilijk te vinden. Nadat ik in mijn beste Spaans verschillende mensen heb aangesproken was er uiteindelijk 1 die ook Engels kon en die vertelde dat we tegen over het restaurant stonden. het restaurant lag iets hoger dan de weg en was gevestigd in een huiskamer. Toen we dit wisten zijn papa en ik terug gelopen naar het hotel en hebben wij ons ook opgefrist.

Na een heerlijke warme douche zijn we uit eten geweest. Wij Nederlanders staan natuurlijk weer veel te vroeg bij het restaurant (18:45). Het personeel was er nog niet eens. Al snel kwam er een aardige jongeman naar ons toe, hij vertelde dat hij in het restaurant werkte en voor ons een tafel zou reserveren. Na 20 minuten kwam hij ons ophalen en bracht hij ons naar een tafel. EINDELIJK echt Colombiaans eten en Colombiaans bier. Heerlijke varkensribbetjes gebraden in donker bier geserveerd met aardappels. (zie foto's)

En nu zit ik heerlijk op bed. Ik plaats nog snel wat foto's en ga dan ook slapen. Ik ben helemaal gesloopt van de reis!

• 20 Juli 2016 - 10:48

Angenique:

Goedemorgen lieve schatten, vanuit een stralende en zonnig Enschede, heb ik net jullie eerste 2 verhalen gelezen...mijn complimenten hoor Yes voor hoe je het hebt beschreven, dikke duim!!! Fijn dat de vlucht goed is gegaan en dat jullie veilig over zijn....(bedankt ook nog voor je appje)

Nu gaat je grote avontuur echt beginnen.....vrijdag de "grote" dag!

Geniet vooral samen met papa/mama en Eline, van dit bijzondere avontuur en ik hoop met heel mijn hart dat als je straks terug komt in Nederland, dat jij je puzzelstukjes compleet hebt en dat je daarmee verder kunt.

Wij denken aan jullie.

Lieve groetjes aan je ouders en zeker ook aan je alllllllerliefste Eline......

GENIET...

Liefs....dikke knufffff en kus,

van ons voor jullie

• 20 Juli 2016 - 12:55

Ezra Folbert:

Hee Yesson&Eline en Henk & Herma!

Fijn dat jullie na een lange en vermoeiende reis aan zijn gekomen in Bogota en al wat cultuur hebben mogen snuiven daar! ;)

Ik wens jullie heel veel plezier samen toe in jullie verdere ontdekkingsreis in Colombia en natuurlijk voor het opzoeken & kennis maken met Yesson's Colombiaanse familie!

¡Mucho éxito!

Ezra

• 20 Juli 2016 - 15:43

Ria Eshuis:

Yesson bedankt voor je prachtige indrukwekkende verhaal Fijn dat jullie goed overgekomen zijn.
    Geniet van alles! Het eten ziet er goed uit! We kijken uit naar je volgende verhaal.
    We wensen jullie een goede ontmoeting met je familie daar toe.
    En Eline, toch nog Starbucks op Schiphol?
    Groeten uit Loozen voor jullie vieren ook groeten aan Ralph,

Gerrit Jan en Ria

• 20 Juli 2016 - 15:49

Jenny:

Fijn dat jullie goed over zijn !
    Wij zijn benieuwd naar de volgende verhalen.

Geniet en leer ervan !

Met een lieve groet vanuit een zeer warm en jullie bekende plek!

Irene en Jenny

• 20 Juli 2016 - 19:26

Marjan:

Fijn , dat jullie goed zijn overgekomen.

Ik heb (O)pa al even gebeld, jullie moeten de groeten hebben.

Geniet ervan, zijn benieuwd naar de volgende verhalen.

Groetjes uit zonnig en warm Zeeland,
    Eric & Marjan

• 20 Juli 2016 - 22:16

Alice:

Bijzonder om zo'n reis te mogen maken! En leuk om daar door de verhalen van mee te genieten.
    Geniet ervan allemaal!
    Liefs

• 21 Juli 2016 - 13:05

Olga:

He Yesson en Eline ik wens jullie hele mooie dagen toe ga nu ook de reisverslagen lezen ben heel benieuwd wat jullie allemaal tegen gaan komen daar.

Dikke kus van Olga.

• 21 Juli 2016 - 23:34

Marloes :

Geniet ervan!!
    Bijzonder allemaal. Ben benieuwd hoe je/jullie de dag morgen beleven.

Liefs, Marloes en ook van Zoeffie