Ontmoeting met Angie - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Yesson & Eline Blik & Bos - WaarBenJij.nu Ontmoeting met Angie - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Yesson & Eline Blik & Bos - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met Angie

Door: Yesson Blik

Blijf op de hoogte en volg Yesson & Eline

07 Augustus 2016 | Colombia, Villavicencio

Zaterdag 6 Augustus, Villavicencio 23:15 plaatselijke tijd

Gisteren ochtend zijn we redelijk op tijd opgestaan. We hebben ontbeten en de laatste dingen in onze koffers gestopt. Rond 9 uur zijn we opgehaald door de vaste chauffeur van Edith Niemand. Reynel is zijn naam. Reynel is tevens ook de vaste chauffeur van Derk Bolt als hij opnames heeft voor spoorloos in Colombia. Na het vol pakken van de auto zijn we begonnen aan onze reis naar Villavicencio. We hebben deze reis 2 weken geleden ook gemaakt, maar ik kon me niet herinneren dat het zolang duurde voor we Bogota uit waren. Na een rit van een uur stonden we eindelijk aan de rand van Bogota. Reynel vertelde dat Bogota ruim 9 miljoen inwoners heeft, maar dat er op een werkdag ruim 13 miljoen mensen in Bogota zijn. Jullie begrijpen nu waarschijnlijk wel hoe groot en druk Bogota is.

Na het tekenen van bepaalde papieren zijn konden we ons reis vervolgen. Door het Andes gebergte zijn we verder gereden richting Villavicenico. Voor de zoveelste keer liet Colombia zich van een van zijn mooie kanten zien. Na een rit van ruim 4 uur zijn waren we eindelijk in Villavicencio en konden we richting ons AirBNB Huis. Dit keer hebben we een nieuwbouw huis voor 10 personen. Eenmaal bij het huis aangekomen was er niemand om ons binnen te laten en hebben we de verhuurder maar eens gebeld. Zij vertelde dat de sleutel in een kastje lag verstopt.

Na dat we ons hadden geïnstalleerd zijn Eline en ik gaan zwemmen met papa en heeft mama even een tukkie gedaan. We hadden gister avond rond 18:00 een diner afspraak met Moeder, Orlando en Gloria. We hebben Ubertaxi besteld en zijn naar het VIVA Centro Comercial gegaan. Gloria zat al op ons te wachten. Moeder en Orlando waren weer eens te laat. Papa is op de uitkijk gaan staan en ik ben daar maar bij gaan staan om te roken. Na 10 minuten kwam er eindelijk een taxi voor gereden. Hier uit stapte Moeder en Orlando, maar ook mijn jongste zusje Angie met haar dochter sophia en haar vriend. VERRASSING!!! te minste voor mij. De rest wist al dat Angie toch nog naar Villavicencio kon komen.

Ik heb mezelf voorgesteld aan mijn zusje en heb haar een geknuffeld. Toen we loslieten sprong haar dochtertje me in de armen en riep: Tío! (oom). Ik kreeg een dikke kus en ze begon meteen aan mij te plukken. Hierna heb ik haar vriend Luis een hand gegeven en zijn we met z'n alle naar een restaurant gegaan. We hebben foto's gemaakt en gegeten. Tijdens het eten had vooral Luis veel vragen voor mij maar ook voor papa en mama. Angie had geen vragen en zat alleen maar te glunderen, net zoals ik trouwens. Als klein kind heb ik altijd gezegd dat ik een zusje wou en gister was het zover! Eindelijk een "klein" zusje. Of nouja klein? Angie woont al 4 jaar samen met Luis en bijna 4 jaar geleden is Sophia geboren. En op dit moment is ze al 7 maand in verwachting van een jongetje.

Na het eten hebben we afscheid genomen, maar niet voor lang. Vanmorgen hadden we een ontbijt afspraak met iedereen. Dit keer waren wij het die te laat waren. Onze Uber chauffeur reed helemaal verkeerd. Toen we aankwamen bij de panderia Veracruz zat iedereen er al. We zijn aangeschoven en ik heb foto's op mijn laptop laten zien. Weer zat Angie alleen te glunderen en stelde Luis de vragen. Het ontbijt duurde even en hierdoor konden we over en weer vragen stellen. Toen we eenmaal hadden ontbeten zijn we gaan shoppen. Net zoals ik voor Ivan kleding heb gekocht, mocht Angie natuurlijk ook iets kopen. Ze wouden graag een buggy voor aankomende baby en ik mocht de eerste kleertjes voor het jongetje kopen. Dat moet je net tegen deze FUNCLE ( fun uncle) zeggen!

Gloria wist een winkelcentrum waar ze deze baby benodigdheden verkopen. Vrij snel na dat we het winkel centrum in zijn gegaan waren we geslaagd. Luis had smaak te pakken en wou ook graag Luiers, borsten doekjes en een dekentje hebben. Natuurlijk heb ik ook dit voor ze gekocht. Als me iets is duidelijk geworden de afgelopen weken is dat we het in Nederland erg goed hebben. Zowel moeder als mijn broertje en zusje hebben het niet breed. Ze kunnen amper de bus betalen om naar ons te komen.

Na het kopen van de baby spullen is Eline gaan shoppen voor schoenen. Na 10 winkels was ze nog niet geslaagd. Iedereen zat te wachten en had dorst. Angie is samen met Luis drinken gaan kopen en kwamen terug met mijn favoriete drankje: Postobon. Na het drinken hebben we afscheid genomen. Moeder, Angie, Sophia en Luis zijn begonnen aan de reis naar Bogota, hier zullen wij hun morgen opnieuw zien. Orlando moest helaas terug naar Puerto Gaitan en van hem hebben we dus echt afscheid genomen.

Na het afscheid zijn papa, mama, Eline, Gloria en ik naar het VIVA centro Comercial gegaan. Eline en ik hebben de rest mee uit lunchen genomen. In Colombia is de lunch de belangrijkste maaltijd van de dag, en dus hebben we dikke steak gehad bij een steakhouse. Natuurlijk hoort hier een biertje en veel gezelligheid bij. Na het eten hebben we helaas ook afscheid van Gloria moeten nemen. We hebben haar moeten beloven dat we over een paar jaar terug komen en haar komen op zoeken. Het is zo ontzettend lieve vrouw, en als we hier terug komen gaan we haar zeker opzoeken. Papa en mama hebben een taxi genomen met Gloria en Eline en ik zijn weer gaan shoppen. Ik ben niet geslaagd maar Eline heeft toch nog schoenen gekocht. Na het shoppen hebben wij boodschappen gedaan en zijn we ook terug naar het huisje gegaan.

We hebben aan het begin van de avond nog gezwommen, gegeten en onze koffers in gepakt. Morgen moeten we om 05:15 opstaan en reizen we terug naar Bogota. Er staat morgen iets heel bijzonders te gebeuren........

  • 07 Augustus 2016 - 08:41

    Bert En Annelies Folbert:

    Geweldig Yesson, om je kleine zusje te ontmoeten! En nu maar afwachten wat er morgen gebeurt.
    Een dikke knuffel voor allemaal!
    Liefs,
    Bert en Annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yesson & Eline

Actief sinds 06 Juni 2016
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Roots reis naar Colombia

Landen bezocht: